Thursday, September 16, 2010

Petua Kurus!

Masalah kegemokan memang menjadi isi cerita atau kata² seorang perempuan.
Biasalah, perempuan nak cantik. Kalau rasa berat bertambah sikit je, atau baju tak muat, terus je cakap, "Arghhhhh! Aku da gemuk". Padahal tak pun.
Sama lah macam kes saya ni.
Tapi kenyataannya, gemukla sikit dari masa saya 5 tahun yg lalu.
Kalau ingat ade post saya pasal weight obsession, ha....tengok aje lah gambar kurus itu.
Tak pun, tengok jelah gambar saya tahun lepas.
Banyak betul beza.

Ini mesti pasal makan-makan-makan-makan-makan.
Cekgu Iman cakap, saya dgn housemate sy ni, selera biawak!

;)

Inilah cousin saya, cantik kan?

Bila tengok cousin saya, Fza, umm, kurusnya dia.
Dah la kulit lawa, putih plak tu. Subhanaallah.
Baru je tadi borak dgn beliau, tanya macamana nak jadi kurus macam dia sekarang ni.

Beliau me-reply, "Petua--> Lemon + air suam tanpa gula! Kompem kurus! Minom sebelum tido & bangun tido.. Setiap hari okeh. TANPA GULA, TQ!"

Beliau menambah, "Mesti lemon yg kuning tu...  Limau kasturi, purut ke, tak layan ok. Hehe perah lemon dlm air suam then minom camtu je.. Ermm..petua lain xde... Ni jer yg paling mustajab.. Kalau amalkan setiap hari, kejap je boleh kurus. Masa aku kt Shanghai dulu berat naik giler, then ikot petua ni dalam seminggu boleh turun.. Walaupun x byk, tp turun jugak... GudLuck my sepupu~!!!!"

Ye, tuan² & puan², lemon adalah seperti ini ye. Bukan buah limau purut ke, kasturi ke, mandarin ke. Lemon kuning. Gambar dicurik dari Google.com.

Wo. Start hari ni, nak beli lemon jelah. Bagus takyah bubuh gula.
Sebab ai memang ta suka gula pon. Heeee~~~~

Okeh, start counting days. From today. Lihatlah hasilnya selepas 2 minggu. Doakan kekurusan saya, ye!




P/S ; Petua jadi gemuk. Makan fastfood tiap² hari. Ha....kompem byk kolesterol (kalau ta gemok²) and berat badan naik (kalau gemok la).

No comments:

Post a Comment