Wednesday, December 29, 2010

Rio Ferdinand.


Congrates Malaysia for winning over Indonesia 4-2.
Even Rio Ferdinand declared Malaysian team quite a good team.
Thanks for the wishes too, Ferdinand.


P/S; Bilo laaaa nak nak lawan Chelsea ni.....
Read more!

Monday, December 20, 2010

Cheats: High School Hook Ups - Mobile Games






Did you see the screenshots? It is High School Hook Ups for Mobile.
This game is produced by Gameloft. I downloaded the game and install it to my Nokia 5730.
I played it and it was fun. It was like I am experiencing the life in high school.
But this game lead us to lie to get the aims. And that is what I dont like about it.
After all, to achieve all the achievements, it will be the most wanted for the player.

At first play, I only got Level 11 and it is D. Then, I played for the second time, I improved to Level 13 and I got C for it. And yes, I played it for third times and I got Level 18! I feel so great! For addition, if you want to be familiar with the high school, you should play it many times. And do what ever they want.

Update
The 12 Chapters in High School Hook Ups are:
[1] First Day, [2] Makeover, [3] Boo!, [4] Be My Valentine, [5] I Heart You, [6] V.I.P List, [7] Peer Pressure, [8] Par-tay, [9] The Aftermath, [10] Revenge Strikes, [11] Prom Prep and [12] Starry Night

Also the Mini Games in here are: Arcade, Balloon, Basketball, Chess, Dance, History and Math (soooooo easy!)

And here, I present to you some cheats that you can use to help you in this game.

1-- Valentine's Fail
You have to remove all the 15 HEART decorations. There are 3 decorations in each buildings. So find it.

2-- Where to find Kaitlin/Carter's Diary Pages? and got The Collector
1: Behind the gym, left hand corner
2: Gym, room 2 (level 6)
3: Labyrinth
4: Toilet dimension
5: Principal's office
6: Room between the Chem/Bio lab and History examination room (Level 6)
7: Robot Room (level 14)
8: Cafeteria, room 2 (level 6)
9: Behind the main building
10: Metaphysics area
11: Library, behind the first two shelves
12: Gym, beside the right-hand bleacher
13: Rooftop of Cafeteria (level 8)
14: Auditorium, stage
15: The secret passage in Room 3 of Auditorium (level 6)

3-- Score History and got Total Bookworm
Read books from library and write the dates of the important history. Then, join Ethan/? to answer it. Or, join the History class with Principal in the Classroom Building in the second floor.

4-- High School Hero
By helping all the 4 freshmen that trapped inside lockers in the whole campus. Check all the lockers.

5-- Mr. McSnowface
You can find it in "Be my valentine" and "I heart you" chapters because only in these 2 chapters are the season is snowing. Just go through in between of 2 buildings, gym and classroom, then turn left, Mr. McSnowface is there! His hat is in front of the gym building. Give the hat to the Snowman back.

6-- The Dirtbag Award
You can only achieve it when you have access of the door at top right corner of the second floor. If it doesn't open, it means you have not reached a suitable character level. When you reached the top of the building, you should talk to Sheena/Sid then start to throw water balloons to the 10 freshmen.

7-- Checkmate
You can join the Chess Club after you got the Level 10 and above. You can find them in the auditorium. To answer the Task One (Six Queens Puzzle), refer this image from http://www.bildites.lv/viewer.php?file=b92bhns8kzh08cbt2iek.jpg
Then, the second task is to solve the Eight Queens Puzzle. Refer the en.Wikipedia.org/wiki/Eight-queens_puzzle.

8-- Hairy Legs
To get this achievement, you should meet Sid/Sheena at the tree in front of the archway. He will ask you again to find his tarantula that lost. You may find it at the second floor of classrooom building in the Bio/Chemistry Lab. Pick it and give it to him.

9-- To be Most Popular in Schhol
You should meet everybody in the list: Carter, Chloe, Emma, Ethan, Skye, Kaitlin, Lena/Ben, Principal, Roman, Sheena, Sid, Ty.

10-- Lightspeed
By beating Max's time of running in the whole campus. You can meet him near the auditorium. You will get Icarus Shoes.

11-- Top Geek
By beating Andrew's score on the arcade machine. He is standing in the top left corner, in the cafetaria with the yellow icon on his head.

12-- High School MVP
Score 30 points with 15 shots or more in basketball in gym.

13-- Kierkegaard's Path of Pain
To get to this place, it is tricky. You should choose whether to talk to Ethan/Chloe or Flirts/Alphas. Then you choose Ethan/Chloe. You will meet him/her near the dead tree and show you the secret labyrinth. Follow him/her to a maze in a mission. You will got a page of diary here. Additional, it is after the valentines day chapter.

14-- What is Main Building?
Main building is classroom building!

15-- Punks Domain
Punks domain is outside the college gate in the streets. You can go there when your dad leaves you a bit further from the school's entrance. When he drops you out of the car, move all the way to the left following the pavement opposite of the school and not the pavement that leads to the entrance. You'll eventually find the domain. Or while waiting for your prom date in the streets at the start of the chapter starry night. Or when you are still outside the school gate.

16-- High School Ghost
In the last chapter when you before you meet your love in the school terrace, go to the one of the three classroom in the first floor. There you will find your previous character when he/she was a nerd. Talk to him/her.

17-- Toilet Dimension
The toilet dimension is in the main building. There are two rooms for the rest room. Go to the left one. Then go near the stalls. There will be an arrow. Then you are in the another new toilet and there you are. There is also a page of diary.

18-- Robot Party
The robot party in in the secret room in the library. You will have access to enter the room when you got Level 14 or you will never find them. There is a page of diary.

19-- Metaphysics
There are limits of the game which you can go to the right side of campus, near the trees and bushes. You will see a way to the next building.

20-- Dancing Competition
Just do as the keypad in screen shows. Lick the number pad and you will win the dance competition.

21-- Jack's Backyard
It is when you are having party in your house. You will find way to your rightside neighbour by go near the trees & bushes near your rightside house. Then you will find your neighbour, named Jack at the back of his house.

22-- Blue Screen
Shut down the blue screen monitor in the computer room of classroom building on the first floor.

23-- High School Master
By reaching Level 18.

24-- Time Capsule thing
There are meters which you will know that you are near the keys. The red light will turn green if you come to these four (4) places:
(1) right bottom corner of campus,
(2) near the signboard in front of the cafetaria,
(3) near the signboard in front of gym and
(4) is at the Mr.Mcsnowman, in between of 2 buildings, gym and classroom, then turn left.

25-- To get Math paper in the locked room
You will be tasked by Sid/Sheena to get the Math paper in the classroom building. But the room is locked. Then you should go into the gym. There is a utility room at the right side hallway. The fishing rod is there. Take it. Then go back to the locked room, get the math paper then give it to Sid/Sheena.

Ask me if you want to. Thank you.

P/S: Currently downloading .jar games for my Nokia 5730. Fun eh! Read more!

Wednesday, December 15, 2010

Senarai Nama Best.

"Sesungguhnya Allah mempunyai sembilan puluh sembilan nama iaitu seratus kurang satu. Siapa menghafalnya masuk syurga." - Muslim


Alhamdulillah, saya dapat pendidikan terbaik yang Mama & Ayah usahakan untuk saya. Dari Taski ABIM, Kuantan, saya dah belajar menghafal Asma'ulhusna. Sekolah menengah pulak kat Sekolah Menengah Kebangsaan Agama berasrama penuh di Pedas, Negeri Sembilan. Tiap² waktu perhimpunan memang baca Asma'ulhusna. Sekurang² bila saya jadi cekgu sekarang ni, saya boleh ajar anak murid sebut dengan betul.

Shiapa kat sini bole sebut Asma'ulhusna dengan betul? InsyaAllah, kalau belajar menyebutnya dengan ejaan yang betul, kompem boleh hafal.

*******

"Religious scholars have related that Allah has three thousand names. One thousand are only known by angels, 1,000 known only by prophets, 300 are in the Torah (Old Testament), 300 are in Zabur (Psalms of David), 300 are in the New Testament, and 99 are in the Qur'an. This makes 2,999 Names. One Name which has been hidden by Allah is called Ism Allah al-azam: The Greatest Name of Allah." - http://ahadees.com/names_of_allah/

*******

Dan terdapat pembetulan dalam Asma'ulhusna yang selalu kita baca. Mungkin ada yang betul tapi kebanyakan sumber dari kawan² saya, ada terkurang satu nama. Ustaz Ramzan, GPK masa saya sekolah agama dulu buat tambahan dalam Nama-Nama Allah tu. Iaitu, selepas Al-Wahid adalah Al-Ahad. Saya hanya menyampaikan.

Senarai nama-nama Allah bolehlah dicopy & diprint untuk dibaca & dihafal. Okay?
Maksud nama-nama Allah boleh layari laman web ini - http://www.asmaulhusna.com/.
Sesungguhnya, Asma'ulhusna sangat indah.

1-- The most beautiful names belong to God, so call on Him thereby. (7:180)
2-- Those who believe, and whose hearts find satisfaction in the remembrance of GOD, for without doubt in the remembrance of God do hearts find satisfaction. (13:28)


Sumber : http://al-azkar.blogspot.com/2008/05/asma-al-husna.html


P/S; Rindu nak belajar Bahasa Arab. Read more!

Bersihkan bekas air liur tu!

Shiapa kat sini ade bantal busyukkk? Angkat tangan!
Eeeeee, tak malu, da besaw² still peluk bantal busyuukkk... =}

Sumber: Google je.

Biasanya, orang lain kata bantal tu busuk. Kita tengok tak busuk pun. Memang la tengok tak nampak busuk. Bau kena guna hidung, ye tak? Kadang² ghoman (dalam N.Sembilan bermaksud rupa), ghoman eh dah itam berkeladak, berpeta² (sape punya tuuuu?). Da lunyai lembik dikerjakan. Yelah, tanpa bantal busuk tu takleh tido malam la.... Terkelip² mata tu. Nak jugak bantal busuk. Eh, eh, bukan saye, bukan saye.

Saya takde ade bantal busuk. Eh, takdelah. Eh, macam ade. Eh, entah. Saye pun tak tau ape status bantal² kat dalam bilik tu. Sebab sumenye...tuuuttt..hahahahhaha. Bukannya ape, saya ade 2 rumah. Satu rumah sewa kat Batu Pahat, satu lagi bilik kat umah family Seremban. Takkan saye nak bawak ke hulu, ke hilir dalam kereta merah menyala. Orang intai² tengok ade bantal busuk. Buat malu je. So, kat rumah sewa adelah bantal kecit buat tutup² muka sebelum tido & kat umah family pon ade jugak teddy penyek yang dibuat peluk. Sampai da koyak² pun sanggup jahit balik tu.

Tah ape rupa dah jadinya.. tangan pun dah hilang sebelah.

Kategori benda alah kat atas ni bukanlah bantal busuk sebab saya selalu basuh ok (semua orang pun takmo ngaku busuk). Dulu, pernah lah ade bantal busuk tapi da kena buang ngan Mama, (henshenshens kontrol hidung, kontrol hidung). Yang special nya bantal tu, saya guna dari saye kecit lagi. Siap ade gambar lagi tapi masa tu bantal tu dikategorikan lawa lagi. Sadis. Maaf, tiada gambar untuk tatapan korang sebab gambar tu menunjukkan aurat saya.

Housemate saya pun ade jugak (oops, oops) tapi dia selalu tak kasi saya pegang, katanya busuk. Tapi bila saya cuba bau, em, em, takde pun. Eh betul lah, tak tipu ni. Bau tu pun subjektif. Ada orang kata busuk tapi orang lain kata tak busuk pun. Kalau nak ikutkan hidung saya ni memang sensitif bau busuk. Bila saya tak bau tu, kira orait la tu.

Saya ade buat research tau sebelum nak bukak entry ni.

1-- Kenapa seseorang tu boleh ada bantal busuk?
Dikatakan sebagai tabiat tak nak berenggang dengan bantal. Diipanggil "clinging behaviour" atau tingkah laku yang bergantung kepada sesuatu benda dan tidak mahu berenggang dengannya.

2-- Apakah objek yang selalu dijadikan bantal busuk?
Bantal atau anak patung. Ade sesetengah orang menjadikan kain selimut, sapu tangan dan seumpamanya sebagai objek selesa mereka. Aduih, kira betul la saya ade bantal busuk ni? Em, em, em.

3-- Berlaku kepada siapa? Dan kenapa?
Biasanya budak² yang ada bantal busuk ni. Bila tak dikawal sebab tu lah, sampai da besar pun ada bantal busuk. Tapi itu bukanlah satu perkara buruk.
Bermula di rumah dan berlaku kepada budak yang kurang stimulasi dan mahukan sesuatu atau peneman untuk menenangkan diri mereka.
Biasanya akan memegang atau memeluk bantal, kain atau anak patung sebelum tidur kerana rasa ingin ada seseorang bersama mereka. Atau disebabkan oleh rasa ingin selamat (sense of secure).

4-- Apa jadi kalau bantal busuk tu dibasuh?
Boleh ke korang tido kalau bantal tu dah hilang baunya? Kalau dibasuh atau diganti dengan yang lain, kompem tak boleh tidur sebab asyik terhengat² dengan bantal busuknya.

5-- Sedikit info & petua pasal menjaga reputasi bantal busuk anda:
Cucilah setiap 3 bulan sekali atau tukar setiap enam bulan. Sebab lepas je enam bulan, 10 peratus daripada bantal korang akan mengandungi hama, najis hama & peluh. Bila bernafas, mula lah nak bersin, berhingus kan? Ha, hama² tu yang buat jadi lelah, & resdung.


P/S; Takleh tido kalau tak peluk benda.
Ada bantal busuk lebih baik daripada ada hati busuk. Sekian. Read more!

Tuesday, December 14, 2010

Song of The Day : Cukup Indah by Alif Satar



Lirik Lagu
Tak pernah aku jauh darimu
Meninggalkan cinta kita
Tak pernah aku meluka hatimu
Perasaan dan jiwamu
Segalanya telah ku serah
Hanya engkau terindah

Korus
Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan untuk dicintai
Ku tahu kau mahu ada di hati
Untuk didampingi untuk disayangi

Tiada yang lain selain dirimu
Kekal tinggi di hatiku
Tiada pengganti yang mampu ku cari
Yang secantik diri kamu
Cinta ini untuk dirimu
Rasa ini untukmu

Ulang Korus

Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan untuk dicintai



P/S; Lagu ni untuk saya daripada Ayang. Read more!

Monday, December 13, 2010

Kenapa Lelaki Suka Perempuan Tua? Kenapa Perempuan Suka Lelaki Muda?

Muda ke tua? Sumber: Google.com
Kenapa lelaki suka wanita yang lebih berusia?
Kenapa wanita suka lelaki yang lebih muda?

Jawapan saya senang je. Sebab dah suka. Hahahahaha.
Lagipun, saya sendiri mengalaminya. Senyum.


*****

Lelaki suka wanita yang lebih tua kerana:
1-- Mereka adalah lebih matang, tenang & realistik
2-- Mereka bersifat keibuan, terutama yang anak sulung
3-- Mereka kebanyakannya berkerjaya dan berharta atau stabil
4-- Mereka berusia lebih hebat dan penuh keyakinan kerana pengalaman mereka
5-- Mereka berusia nampak jelita dari segi penampilan dan kesihatan, sebab mereka berduit
6-- Mereka berusia lebih menghargai hidup & bersikap positif

Negatif berkahwin dengan perempuan lebih tua:
1-- Tanggapan buruk orang sekeliling atau tentangan keluarga
2-- Perbezaan umur akan memberikan perbezaan gaya hidup, mungkin berlaku 'queen control' atau perempuan bersikap ego
3-- Daya tarikan makin berkurang bila umur meningkat

Tips Mengekalkan Hubungan Dengan Lelaki Lebih Muda:
1-- Menjaga penampilan. Buang jauh² rasa rendah diri. Bila kita yakin, kecantikan akan lahir secara semulajadi.
2-- Tonjolkan kelebihan non-fizikal, contohnya, memahami dan menyokong kerjaya suami, atau mengambil hati dengan memasak.
3-- Jangan memaksa diri untuk mengikuti aktiviti orang muda sebaliknya tunjukkan minat terhadapa apa yang dilakukannya walaupun anda tidak berminat.

*****

Wanita suka lelaki yang lebih muda kerana:
1-- Mereka lebih setia
2-- Mereka lebih manja & boleh bergurau
3-- Mereka lebih memahami berbanding lelaki lebih tua
4-- Mereka sanggup & berani pegang tanggungjawab
5-- Mereka menghormati wanita berusia
6-- Mereka lebih bersemangat dalam mencari nafkah dan mencari ilmu.
7-- Orang kata, kahwin dgn lelaki muda ni, murah rezeki, tak tahulah..

Negatif berkahwin dengan lelaki lebih muda:
1-- Biasanya lelaki lebih muda kurang matang. Sama juga kalau lelaki tua berkahwin dengan perempuan muda, perempuan muda kurang matang.
2-- Ada sesetengah mereka masih belum bersedia nak pegang tanggungjawab.
3-- Kurang memahami pasangan
4-- Kemungkinan berlaku poligami atau dirampas orang lain, kata pun mudaaaaaa
5-- Kuat merajuk daripada wanita

Tips Mengekalkan Hubungan Dengan Wanita Berusia:
1-- Cuba memahami perasaan & dilema mereka
2-- Kadang-kadang cuba manjakan mereka
3-- Berubah lebih matang & bertanggungjawab
4-- Elakkan aktiviti luar sebaliknya habiskan masa bersama. Cari aktiviti yang boleh dilakukan bersama.
5-- Sentiasa menghargai mereka kerana mereka akan rasa rendah diri bila usia semakin meningkat

*****

Kesimpulannya, kalau nak bahagia, bukanlah umur penentunya, tapi sikap matang & tanggungjawab untuk menjalankan tugas masing² dlm rumah tangga tu yang laaaagi penting. Perlu ada kesedaran dalam diri sendiri sebab bila dah pilih jalan tu, kenalah teruskan. Janganlah bila dia dah tua, ditinggalkan untuk orang yang lebih muda. Sadisnya.


P/S; Susahnya nak pujuk Ayang. Haishhh.. Read more!

Friday, December 10, 2010

Jersey Tak Boleh Pakai

Sumber: Salafus-sholih.blogspot.com
Kalau korang Islam, jangan tanya saya kenapa korang tak boleh pakai jersey kat dalam gambar atas ni.
Cuba tengok sendiri apa yang ada dalam lambang or logo diorang tu. Ada tanda salib tu. Apa hukumnya kalau orang Islam memakai tanda salib?

Janganlah terlampau bersifat taksub dalam menyokong pasukan kegemaran sehingga mengabaikan hukum halal haramnya. Ingatkanlah kawan² korang. Semoga kita tak jadi syirik, dosa yang tidak diampunkan Allah.

UPDATE :]
Atas permintaan Anonymous. Lebih besar, supaya nampak lebih jelas & terang lambang Salib tu.

Salib pada crown atas sekali - Real Madrid
Lambang Portugal
Lambang Barcelona
Lambang Brazil
Lambang AC Milan
Sumber gambar jersey: Google.com

Atau kalau nak baca banyak lagi pasal entry ni, boleh lah melayari:


1-- Blog Carca Marba - http://carca-marba.blogspot.com/2010/07/haram-pakai-jersi-lambang-salib-imej.html

2-- Blog Salafus Sholih http://salafus-sholih.blogspot.com/2010/07/haram-pakai-jersi-lambang-salib.html

P/S; Manchester United ada lambang syaitan. Alamak! Read more!

Bangunan Nak Tinggi

Daripada Abu Hurairah r.a. ia berkata; Suatu ketika Rasulullah s.a.w. nampak di tengah-tengah orang ramai. Lalu baginda didatangi oleh seseorang yang menanyakan kepadanya: “Wahai Rasulullah s.a.w. bilakah terjadinya kiamat?” Nabi s.a.w. menjawab dengan bersabda: “Tidaklah orang yang ditanya mengenai masalah itu lebih mengetahui daripada yang bertanya. Akan tetapi aku akan memberitahukan kepadamu tentang tanda-tandanya. Iaitu, jika seorang ammah (hamba perempuan) melahirkan majikannya, itulah yang termasuk di antara tanda-tandanya. Juga apabila orang-orang yang tidak beralas kaki dan tidak berpakaian menjadi pemimpin masyarakat, maka itu juga di antara tanda-tandanya. Demikian pula apabila para pengembala domba berlumba-lumba meninggikan bangunan, maka itulah salah satu tandanya di antara tanda-tanda yang lima, yang mana tidak mengetahui yang sesungguhnya selain Allah SWT.” Kemudian baginda membacakan ayat berikut ini: “Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sahajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dia-lah yang menurunkan hujan, serta mengetahui apa yang ada di dalam rahim."
(Hadis Riwayat Ibn Majah)

Dah baca hadith sahih tadi? Bagaimana Rasulullah menyatakan tanda kelima untuk Kiamat. Ya, ramai yang berlumba-lumba nak mendirikan bangunan yang tinggi, bersaing antara satu sama lain.


Menara Jam Abraj Al Bait terletak bertentangan dengan Masjidil al Haram - bangunan kedua tertinggi di dunia dengan ketinggian keseluruhan adalah 601 m, mengatasi menara Taipei 101 (509 m) dan berada di belakang Burj Khalifa (828 m) - Sumber: Salafus-sholih.blogspot.com

Sumber: Google.com

Sedarkah anda wahai Perdana Menteri tersayang, bahawa anda baru sahaja menunjukkan petanda nak Kiamat. Buat apalah nak bina bangunan 100 tingkat tu? Nak beat Tun Dr. Mahathitr ke? Nak jadi PM bukan bermakna dapat menyediakan bangunan tertinggi dengan mengambil duit peruntukan gaji untuk rakyat yang menjawat jawatan awam. Saya terdengar ada sumber menyatakan 1.5 billion tu cukup untuk bayar bonus untuk penjawat awam. Em, em, em, saya tak paham kenapa lah.

Gaji tak naik-naik. Bonus pun macam ada takde. Tapi harga minyak, naik, naik, naik. Dah naik 3 kali rasanya. Harga gula pulak dah naik.

Kalau zaman sahabat Rasullullah s.a.w. menjadi Khalifah iaitu bergelar khulafurrasyidin. Mereka adalah Abu Bakar As-Shiddiq, Umar bin Khattab, Uthman bin Affan, dan Ali bin Abi Thalib. Keempat sahabat tersebut mempertahankan Islam berdasarkan ajaran Nabi Muhammad s.a.w.

Abu Bakar Ash-Shiddiq r.a. adalah sahabat nabi yang paling kaya sekaligus paling dermawan. Tapi kaya beliau, masih tetap menjadi pemimpin yang hebat. Sebab beliau adalah seorang dermawan. Bila Umar al-Khattab r.a. menjadi khalifah pula, beliau tidak mahu mengambil kekayaan sedinar pun. Bahkan, ketika ada seorang ibu yang mengeluh bahwa pemimpin Islam tidak tahu pada kemiskinannya, Umar menyamar dan membantu ibu itu. Pemimpin kita ada tak buat macam tu?

Uthman bin Affan r.a. adalah sahabat Nabi yang kaya, seperti Abu Bakar. Ali bin Abi Talib r.a. adalah sahabat nabi yang paling cerdas. Beliau juga sangat hebat dalam berperang. Disebabkan itu, Ali mendapat gelar "Singa Allah" dan “Karramallahu Wajhah” yang bermaksud orang yang dimuliakan Allah wajahnya, kerana tidak pernah menyembah berhala sejak lahir. Melalui Ali jugalah keturunan Nabi dilanjutkan kerana Ali menikahi Fatimah, puteri kesayangan Nabi.

Jadi wahai pemimpin-pemimpin rakyat di Malaysia sekalian, kebendaan bukanlah yang perlu anda kejarkan. Sifat kepimpinanmu itu yang lebih penting. Ingatlah ketika dalam alam kubur nanti, anda akan ditanya tentang keadaan negara semasa anda memimpin. Apa yang akan anda jawab? Fikir-fikirkanlah.

Bukan duit, bukan harta yang dikumpulkan.

P/S; Sesi munasabah diri. Bernasib baiklah saya bukan PM sebab banyak beban yang perlu saya pikul dengan jujur & amanah.
Read more!

Seriously It's Copy!

Benar apa yang dikata. Saya copy bulat² and takmo ubahsuai isi kandungan entry kali ni. Nak bebel panjang² nanti jadi mak nenek pulak. Lagipun, sharing is caring. Copy dari Facebook okay? Ramai dah baca pasal ni tapi apa salahnya saya post kan. Sambil copy sambil baca and sambil tu dapat ilmu dan menginsafi diri. Sebab saya pun tak sempurna.

Artikel ni pasal ehem, 13 Aurat Wanita Yang WAJIB Dijaga. WAJIB okay? Wajib. And entry kali ni khas buat gadis², anak dara pingitan serta untuk lelaki² untuk menegur adik² perempuan, kakak atau saudara-mara korang. Cuba tengok sidebar saya sekejap. Ada kat stickers tu. 

*****

1-- Bulu kening - Menurut Bukhari, Rasullulah melaknati perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening - Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

Ada tak orang yang buat kening guna komputer?

*****

2-- Kaki memakai gelang berloceng - Dan janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31. 


Keterangan: Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah.

Oh! Tak boleh pakai gelang kaki dah..

*****
3-- Wangian - Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.
Pakai perfume berpada-pada.

*****
4-- Dada - Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

Menutup AURAT yang dituntut oleh Islam
[Klik untuk tumbesaran gambar 2 kali ganda]
Sumber: Google.com

Kesalahan dalam etika pakaian wanita Islam.
[Klik untuk tumbesaran gambar 2 kali ganda]
Sumber: Google.com


*****
5-- Gigi - Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani. Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.


Ada ke orang yang nak kikir gigi jadi camni?

*****
6-- Muka dan leher - Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.
*****
7-- Muka dan Tangan - Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.
*****
8-- Tangan - Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.
*****
9-- Mata - Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.


Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.
Tahu mata da cantik sebab da beli contact lens mahal ye tak?
*****
10-- Mulut (suara) - Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.


Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.
Ada yang berhasrat nak jadi juara AF10? Tak payah!
*****
11-- Kemaluan - Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.

Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.


Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

*****
12-- Pakaian - Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata, maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, An Nasaii dan Ibn Majah.

Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.


Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

*****
13-- Rambut - Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.
Simpanlah rambut hanya untuk dilihat suami anda.



Wallahu'alam..


P/S; Saling ingat-mengingati. 
Read more!

Logik Ke Tak Logik?

"Logik tak semestinya betul." - Ini saya yang kata.

[Gambar diambil dari Google.com]

Kalau pasal agama, guna logik sahaja dah tentu tak boleh.
Kalau orang dulu, terima iman dulu, baru dapat ilmu agama.
Orang sekarang, hengat dah banyak sangat ilmu dunia, banyak sangat logik akai, berlagak pulak tu,  iman pulak dah hilang pergi entah ke mana. 
Boleh pulak tanya kenapa kita kena sembahyang, kenapa kena puasa, kenapa kena korban, kenapa kena lontar jamrah dan sebagainya.
Dah tahu kena tutup aurat, boleh pulak cakap: "At least saya tak buat jahat.", "Sexy is a fashion.", "Orang yang tutup aurat pun kena tangkap basah jugak". Inilah yang dinamakan jahil agama. Takpun, hati dah hitam sebab dah banyak sangat kena goda dengan Syaiton!

Yes. Yes. Syaiton pun sukeeeeee. Yippie! 
Bodoh.


Dah tentu² belajar masa sekolah lagi (saya dah belajar masa Taski ABIM) yang itu semua ada dalam Rukun Islam dan Rukun Iman. Masa Pendidikan Islam. Ke...diorang ni tak belajar?


Nak saya nyanyi lagu yang saya belajar masa saya tadika tak? Best. Sebab sampai ke tua saya ingat!

"Rukun Islam lima perkara.
 Pertama; Mengucap Dua Kalimah Syahadah
Kedua; Sembahyang
Ketiga; Puasa
Keempat; Zakat
Kelima; Naik hajiiiiiii... 
Sallallahu rabbuna, 'ala nuril'alamin, Muhammadani mustofa, 
Saiyidil mursalin, wa 'alaa aalihi wasohbihi ajma'in.."

"Rukun Iman enam perkara. 
Pertama; Allah. Kedua; Malaikat
Ketiga; Kitab. Keempat; Rasul
Kelima; Kiamat. Qada' dan Qadar (ke-enam)...... 
Sallallahu rabbuna, 'ala nuril'alamin, Muhammadani mustofa, 
Saiyidil mursalin, wa 'alaa aalihi wasohbihi ajma'in.."


Berbalik kepada tajuk, sifat mereka itu dinamakan ego, sombong & bongkak ataupun senang cerita, sebenarnya sifat ini adalah salah satu sifat syaitonnirrajimyang telah menyebabkannya dihalau keluar dari syurga. Korang semua rasanya dah tahu tentu kisah ini, jadikanlah iktibar sebab syaitan itu sentiasa menyesatkan.

Bismillahirrahmanirrahim. 
Berfirman Allah dalam surah Sod ayat 71-74:
"Ketika Tuhanmu berkata kepada Malaikat-Malaikat: 
Sesungguhnya Aku menciptakan manusia daripada Tanah." -71
"Apabila Aku sempurnakan kejadian nya dan kutiupkan ruh-Ku (ruh ciptaan Ku) 
kepadanya, maka meniaraplah mereka sujud kepadanya." -72
"Lalu sujud malaikat semuanya, sekaliannya." -73
"Kecuali Iblis, ia sombong, lalu menjadi kafir." -74


Lepas keluar dari syurga, terputuslah segala kebolehan Syaitan untuk mengetahui setiap rencana Allah. Jadi dengan cara itulah, Syaitan sentiasa cuba menghasut manusia supaya turut sama mengingkari perintah Allah s.w.t.

Wahai kaum manusia, janganlah anda bongkak kalau setakat ilmu di dunia.
Penuhkanlah iman di dada. Ingatkanlah diri untuk mendirikan tiang dalam hati masing-masing.
Tau tak apa tiang nya? Solat 5 waktu sehari-semalam!

Ada artikel yang telah saya baca:
Umar al-Khattab r.a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan iaitu:

Syaitan jahat! - Sumber: Google.com

1-- Zalituun - Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2-- Wathiin - Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah s.w.t.

3-- A'awan - Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4-- Haffaf - Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yang ada minuman keras).

5-- Murrah - Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah SWT. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc

Syaitan yang banyak di bibir-bibir kaum wanita, suka mengumpat - Sumber : Google.com

6-- Masuud - Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7-- Daasim - (#BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...) Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

Syaitan Walahaan berbisik ketika kita solat - Sumber: Google.com

8-- Walahaan - Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat & menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9-- Lakhuus - Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

Sekian.


P/S; Astaghfirullah al-'adzim...... Istighfar lah anda banyak². Fikirlah baik-baik. Dosa dalam hati kita ini adalah angkara syaiton! Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk datangnya dari diri saya sendiri. Maaf kerana kekasaran bahasa.
Read more!

Thursday, December 9, 2010

Tongue Twister #2

From Google.com

Before this I did the same topic about tongue twister.
You can see it here: http://budakgomok.blogspot.com/2010/08/tongue-twister.html
This time, I will add some other tongue twisters which you can say it repeatedly in the whole week until your saliva is REALLY bubbles & your tongue got twists. Hahahahhahahahahha.

Tongue Twister 1
Kakakku kata kuku kaki kiriku kaku; kukikis-kikis kuku kaki kiriku.

Tongue Twister 2
How can a clam cram in a clean cream can?

Tongue Twister 3
Purple, paper, people
Purple, people, paper
People, purple, paper
Paper, purple, people

Tongue Twister 4
Lari, lori, lari, lori, lari, lori

Tongue Twister 5
Six sick hicks nick six slick bricks with picks and sticks

Tongue Twister 6
I wish to wish the wish you wish to wish, but if you wish the wish the witch wishes, I won't wish the wish you wish to wish.

Tongue Twister 7
Flash message! Flash message!

Tongue Twister 8
Near an ear, a nearer ear, a nearly eerie ear

Tongue Twister 9
Pokok Kopi, Pokok Kopi, Pokok Kopi

Tongue Twister 10
Tekukur ketitir, tekukur ketitir, tekukur ketitir

Tongue Twister 11
Babu bebal bubuh bubur bibir baba

Tongue Twister 12
Lori lalu lalang layu.



P/S; Sahut cabaran? Try la....kita compete..haaa...
Read more!

Song Of The Day: Tere Liye - Prince (2010)



Information

Song Title: Tere Liye
Movie: Prince: It's Showtime (2010)
Singers: Atif Aslam and Shreya Ghosal
Music: Sachin Gupta
Starring: Vivek Oberoi, Nandana Sen, Neeru Singh, Aruna Shields, Sanjay Kapoor, and Dilip Tahil.

Jaagi jaagi soyi na main saari raat, tere liye
Bheegi bheegi palkein meri udaas, tere liye
Haan jaagi jaagi soyi na main saari raat, tere liye
Bheegi bheegi palkein meri udaas, tere liye
Akhiyan bichayi maine, tere liye
Duniya bhulayi maine, tere liye

Jannat sajayi maine, tere liye
Chodh di khudaai maine, tere liye
Jannat sajayi maine, tere liye
Chodh di khudaai ..

Ooo tere liye jhoomu deewana ban ke tere liye
Vaada hai mera main hoon tere liye
Hona kabhi tu judaa ..
Tere liye jhoomu deewana ban ke tere liye
Vaada hai mera main hoon tere liye
Hona kabhi tu judaa ..

Hoo bheegi bheegi raat mein le kar ke tujhko saath mein
Madhosh hue jaaye hum, aa faasle kar ne de kum
Zara paas tu aa mere, dheere se choo ja mujhe
Kho jaaun tere pyaar mein, baahon mein bhar le mujhe
Ooo tere liye jhoomu deewana ban ke tere liye
Vaada hai mera main hoon tere liye
Hona kabhi tu judaa ..
Tere liye jhoomu deewana ban ke tere liye
Vaada hai mera main hoon tere liye
Hona kabhi tu judaa ..

Hoo bhikri teri khushbuyein meri zindagi ki talaash mein
Doobe lamhe mere har pal tere ehsaas mein
Mere khwab kehne lagey, palkon mein rakhle inhe
Thoda chain mil jaaye ga, tu ishaara kar de inhe
Ooo tere liye jhoomu deewana ban ke tere liye
Vaada hai mera main hoon tere liye
Hona kabhi tu judaa ..
Tere liye aaa jhoomu deewana ban ke tere liye ooo
Vaada hai mera main hoon tere liye
Hona kabhi tu judaa ..

Jaagi jaagi soyi na main saari raat, tere liye
Bheegi bheegi palkein meri udaas, tere liye
Akhiyan bichayi maine, tere liye
Duniya bhulayi maine, tere liye


P/S; Enjoy the song walaupun makcik tuu saaaaaaaangat seksi! Dan Vivek Oberoi sangat daring. Read more!

Omegle - Best jugak

Saya telah di-introduce-kan oleh seseorang utk gunakan laman web ni, www.omegle.com
Dah cuba beberapa kali pagi ni. Hahaha. Fun!


[Click to enlarge image]


[Click to enlarge image]

Try la, boleh tahan. Laman web yang membolehkan kita bercakap dengan stranger.

Omegle.com daripada Wikipedia, dikatakan:

  • Omegle is a website used for talking to strangers via online chat
  • The service randomly pairs up users online into one-on-one chat windows (with option of blocking certain cameras), where they can chat anonymously using the handles "You" and "Stranger".
  • The site was created by 18-year old Leif K-Brooks of Brattleboro, Vermont and was launched on March 25, 2009.[2][3] The name "Omegle" is an alteration of the word omega. The blue part of the logo contains an omega (Ω) turned diagonally. 
  • On March 14, 2010, Omegle introduced a video conferencing feature in addition to text chatting.
  • Less than a month after its March 2009 launch, Omegle garnered around 150,000 page views a day
  • The use of the mandatory chatnames "You" and "Stranger", the "Talk to Strangers!" slogan of the site, and prompts such as "Your conversational partner has disconnected" at the end of a chat, appeared to fuel the popularity of the site.
  • The kind of chat that Omegle popularized is called anonymous chat, stranger chat, or 1-on-1 chat.
  •  The site now provides an Omegle mobile application that lets users chat with strangers from an Android, iPhone, iPod Touch, or Palm webOS device.
  • The site uses anti-spam software, known as CAPTCHA, which periodically challenges users in order to prevent spam messages being sent by automated bots.
  • There are still warnings about the site and the BBC has commented, "This is not a site for younger users."
  • Furthermore, 'Get Safe Online' managing director, Tony Neate, has told the BBC that "It's certainly dangerous for children and young people", going on to say that "for parents it's got to be a concern".



Best of luck!

P/S; Real fun! Read more!

Wednesday, December 8, 2010

Basuh bontot?

Tajuk nak cliche lebih. Hahahahhhahaha.

Takde ape pon. Cuma tadi blogwalking, terbaca dalam blog En. Hazrey pasal The Truth About Toilet.

Apa cerita nya? Takdelah ape sangat cuma semalam saya baaaaaaaru je post topik pasal toilet. Tak suka masuk tandas. Wakakakka. Agak kelakar di sini bila tengok images tu.

First.


Second.


Lastly.



Cuci bontot korang sebelum duduk atas toilet tu. Kalau tak, ada jangkitan, kena gatal² kat bontot baruuuuu korang tau. Hihihihik. Bodo sayep.


P/S; Tetap ta suka masuk tandas! Huh. Read more!

Tuesday, December 7, 2010

Qarin - What Is It?

Qarin.
Teringat masa sekolah dulu, Ustaz Fauzi pernah bercerita bahawa setiap manusia ada kembarnya, iaitu qarin.

Qarin ni apa bendanya? Manusia jugak ke? Roh ke? Atau...?
Korang tentu tahu, di sebelah kanan kita ialah Malaikat yg akan menyuruh kita membuat perkara-perkara baik. Qarin ni pulak berada di sebelah kiri dan mengajak kita membuat perkara perkara yg jahat, contohnya membisikkan was-was, melalaikan solat, berat nak baca al-Quran dan sebagainya. Malah ia bekerja sekuat tenaga untuk menghalang dampingannya membuat ibadah dan kebaikan.

Sumber dari Google.com

Qarin adalah jin yang dicipta oleh Allah. Setiap manusia yang dilahirkan ke dunia ini memang ada qarinnya sendiri. Rasulullah s.a.w. sendiri tidak terkecuali. Cuma bezanya, qarin Rasulullah adalah muslim. Manakala yang lainnya adalah kafir.

Oh. Ape cerita menarik pasal qarin ni?
Ada yg cerita pasal jelmaan orang yang dah mati akan muncul di tempat ia pergi sebelum meninggal, mungkin disebabkan kemalangan atau dibunuh. Ala...macam cerita orang dulu² pasal nampak perempuan cantik jalan seorang diri. Bila orang berhenti untuk ditumpangkan, perempuan cantik tu menunjukkan arah ke rumah nya. Esok lusa bila pergi ke rumah tu, family dia cakap yang perempuan tu dah lama meninggal. Semalam adalah ulangtahun kematian yang ke-3 dan sebagainya.



So, apa kata anda? Pernah jumpa Qarin?

P/S; Saya selalu terlupa perkataan Qarin. Read more!

Salah Faham Pemakaian Tudung - Stop Being Ignorance!

STOP BEING INGNORANCE.
Sumber daripada Google.com

Saya tertarik dgn satu komen yg sangat menyentuh hati saya. Saya ambil dari http://salafus-sholih.blogspot.com/2010/07/salah-faham-pemakaian-tudung.html.

Dalam blog post Salafus-Solihin ni adalah tentang salah faham pemakaian tudung oleh remaja & kaum wanita sekarang. Termasuk dalam etika pemakaian unit uniform di sekolah² or pakaian pegawai or nurse². Boleh baca sendiri lah ye?

Tapi yg sangat tak menyedapkan hati saya bila ramai yg menjadi pengkritik berbanding memuji usaha murni Salafus-Solihin yg cuba berdakwah tentang pemakaian tudung yg baik.

Komen di bawah adalah yg terbaik:

"I'm not a preacher.. and im not perfect.. In fact i'm the worst! but still, when i read throughout the comments, i can see some ppl are being ignorant. Too much ignorance until they forgot where they come from,who made them the way they were today. I do forget it most of the times. But when a certain ppl such as salafus sholih do or post something like this, I came to realize what I did wrong in my life.. Admit that we were definitely far far away from the way we were supposed to be.. But thanks to ppl like Salafus, who keep reminding us. Remind who we were.. Where do we came from.. And what is our purpose..

So, my point is..stop being so ignorance.. Lots and lots of ppl trying to help us back to THE ONE.. We should be grateful.. At least, in this wretched world, we still have ppl who care for us.who we can call Sahabat..who fight to bring us to the Islam's way.. Remind us who we truly are.. So, we should be thankful.. Not criticizing for the deeds that our Muslim's brother had done..

LEARN TO ACCEPT.. not to ignore..

Thanks my brother..

Assalamualaikum..
"

Source: Google.com

Sepatutnya, kita menjadi seperti Anonymous yang ini, bukan Anonymous yg pengecut, hanya tau mengkritik, mencari salah orang itu sedangkan apa yang cuba disampaikan adalah baik. Sekurang-kurangnya, Salafus-Solihin sudah memblurkan wajah si pemakai tudung tersebut & tidak jelas. Video nya tidak pula saya lihat, mungkin telah dipadamkan. Tetapi saya pernah melihat satu video di Facebook berkenaan pemakaian tudung & aurat perempuan.

(Video itu menyebabkan saya memadamkan semua gambar sayadi Facebook & tidak membenarkan sesiapa melihatnya lagi)

Dan lebih baik daripada orang lain tu nak mengutuk, volunteer kan diri anda untuk mencipta satu video kartun or ilustrasi mcmna nak tutup aurat dgn cara memakai tudung.

Kadang² kita tak sedar, orang non-muslim memerhatikan kita berbalah sesama kita. Sepatutnya perkara ni semua orang dah tahu. Bukan nya memberi alasan. Antara alasan yg dibuat boleh dibaca dalam link ni: http://salafus-sholih.blogspot.com/2010/12/alasan-kebiasaan-si-pelaku-dedah-aurat.html. Buat yang sudah berubah, tahniah. Saya juga sedikit sebanyak cuba memberi nasihat kepada certain² orang yg saya sayang utk berubah. TQ Salafus-Solihin. Blog anda saya baca dan saya adalah silent reader.

Source from Google.com


P/S; Bukan semua orang betul, bukan semua orang salah. A,bil iktibar, ambil yang baik. Yang salah jangan diungkit, jangan dibesarkan. Read more!

Avatar

Kat bawah ni adalah koleksi avatar yang saya reka menggunakan application kat Facebook. Facebook je lah. Comel kan? Kalau nak try, first of all kena ade akaun Facebook yg sah. Takkan nak tumpang akaun Facebook orang lain, ye tak?

Click link ni --> http://apps.facebook.com/dtaconediy/?ref=bookmarks&count=0


Mane nak beli spec 3D?

Henpon kat tgn avat sy ni, sebijik mcm henpon milik saya, Nokia 5730.

Ramai org suka ambik gambar depan cermin, kan?

Cubaan untuk menjadi badut

Dah malam tapi pakai glasses lagi? Oh..

Application ni senang je nak guna. Mula² klik link ni http://apps.facebook.com/dtaconediy/?ref=bookmarks&count=0

Nanti akan keluarkan application macam kat bawah ni.

Pilih bentuk muka~~
Jenis gaya rambut
dan lain-lain.

P/S; Takde kerja carik kerja. Read more!