Wednesday, December 15, 2010

Bersihkan bekas air liur tu!

Shiapa kat sini ade bantal busyukkk? Angkat tangan!
Eeeeee, tak malu, da besaw² still peluk bantal busyuukkk... =}

Sumber: Google je.

Biasanya, orang lain kata bantal tu busuk. Kita tengok tak busuk pun. Memang la tengok tak nampak busuk. Bau kena guna hidung, ye tak? Kadang² ghoman (dalam N.Sembilan bermaksud rupa), ghoman eh dah itam berkeladak, berpeta² (sape punya tuuuu?). Da lunyai lembik dikerjakan. Yelah, tanpa bantal busuk tu takleh tido malam la.... Terkelip² mata tu. Nak jugak bantal busuk. Eh, eh, bukan saye, bukan saye.

Saya takde ade bantal busuk. Eh, takdelah. Eh, macam ade. Eh, entah. Saye pun tak tau ape status bantal² kat dalam bilik tu. Sebab sumenye...tuuuttt..hahahahhaha. Bukannya ape, saya ade 2 rumah. Satu rumah sewa kat Batu Pahat, satu lagi bilik kat umah family Seremban. Takkan saye nak bawak ke hulu, ke hilir dalam kereta merah menyala. Orang intai² tengok ade bantal busuk. Buat malu je. So, kat rumah sewa adelah bantal kecit buat tutup² muka sebelum tido & kat umah family pon ade jugak teddy penyek yang dibuat peluk. Sampai da koyak² pun sanggup jahit balik tu.

Tah ape rupa dah jadinya.. tangan pun dah hilang sebelah.

Kategori benda alah kat atas ni bukanlah bantal busuk sebab saya selalu basuh ok (semua orang pun takmo ngaku busuk). Dulu, pernah lah ade bantal busuk tapi da kena buang ngan Mama, (henshenshens kontrol hidung, kontrol hidung). Yang special nya bantal tu, saya guna dari saye kecit lagi. Siap ade gambar lagi tapi masa tu bantal tu dikategorikan lawa lagi. Sadis. Maaf, tiada gambar untuk tatapan korang sebab gambar tu menunjukkan aurat saya.

Housemate saya pun ade jugak (oops, oops) tapi dia selalu tak kasi saya pegang, katanya busuk. Tapi bila saya cuba bau, em, em, takde pun. Eh betul lah, tak tipu ni. Bau tu pun subjektif. Ada orang kata busuk tapi orang lain kata tak busuk pun. Kalau nak ikutkan hidung saya ni memang sensitif bau busuk. Bila saya tak bau tu, kira orait la tu.

Saya ade buat research tau sebelum nak bukak entry ni.

1-- Kenapa seseorang tu boleh ada bantal busuk?
Dikatakan sebagai tabiat tak nak berenggang dengan bantal. Diipanggil "clinging behaviour" atau tingkah laku yang bergantung kepada sesuatu benda dan tidak mahu berenggang dengannya.

2-- Apakah objek yang selalu dijadikan bantal busuk?
Bantal atau anak patung. Ade sesetengah orang menjadikan kain selimut, sapu tangan dan seumpamanya sebagai objek selesa mereka. Aduih, kira betul la saya ade bantal busuk ni? Em, em, em.

3-- Berlaku kepada siapa? Dan kenapa?
Biasanya budak² yang ada bantal busuk ni. Bila tak dikawal sebab tu lah, sampai da besar pun ada bantal busuk. Tapi itu bukanlah satu perkara buruk.
Bermula di rumah dan berlaku kepada budak yang kurang stimulasi dan mahukan sesuatu atau peneman untuk menenangkan diri mereka.
Biasanya akan memegang atau memeluk bantal, kain atau anak patung sebelum tidur kerana rasa ingin ada seseorang bersama mereka. Atau disebabkan oleh rasa ingin selamat (sense of secure).

4-- Apa jadi kalau bantal busuk tu dibasuh?
Boleh ke korang tido kalau bantal tu dah hilang baunya? Kalau dibasuh atau diganti dengan yang lain, kompem tak boleh tidur sebab asyik terhengat² dengan bantal busuknya.

5-- Sedikit info & petua pasal menjaga reputasi bantal busuk anda:
Cucilah setiap 3 bulan sekali atau tukar setiap enam bulan. Sebab lepas je enam bulan, 10 peratus daripada bantal korang akan mengandungi hama, najis hama & peluh. Bila bernafas, mula lah nak bersin, berhingus kan? Ha, hama² tu yang buat jadi lelah, & resdung.


P/S; Takleh tido kalau tak peluk benda.
Ada bantal busuk lebih baik daripada ada hati busuk. Sekian.

2 comments:

Aujinz said...

like like..
saya takde bantal busuk..

koh koh koh..dapat selimut pon dah ok..koh koh koh

syazana said...

hahaha musti selimut busuk ;)

Post a Comment